Cu alergiile in vacanta 2017 – 10 sfaturi pentru vacanta

Share on pinterest
Share on print
Share on email

Sofi avea 1 an jumate cand am fost in prima noastra vacanta impreuna. Prietena noastra facea nunta in Cipru in 1 Septembrie. Am plecat impreuna cu inca 4 familii, 7 copii la numar, cu acelasi avion si am stat la acelasi hotel.

Vacanta am luat-o printr-o companie de travel cunoscuta. In primul rand am verificat pe site compania cu care am zburat daca au No Peanuts Policy. Adica sa nu serveasca alune in timpul zborului. Asta e primul lucru care il fac cand caut zboruri inainte de a pleca undeva.

Apoi am luat legatura cu ei, sa declar ca fetita mea este un pasager cu risc mare de soc anafilaxis si sa nu serveasca alune in timpul zborului. Asta se anunta si la inceputul zborului, in avion, ca exista la bord un pasager cu alergii, nu servesc alune si ii roaga si pe ceilalti pasageri sa nu consume alune pe durata zborului.

Am fost surprinsa ca nu toate companiile iti asigura asa ceva. Veneam din Romania, singura, cu Wizzair si cand am coborat am intrebat stewardessa daca se poate sa nu serveasca alune daca ai scrisoare medicala si s-a uitat asa mirata la mine, chiar mi-a spus: dar nu cred sa faca vreo companie asa ceva.:)) Desigur, e imposibil, cum sa renuntam sa mancam alune pe durata unui zbor de 2 ore, cand e vorba de sanatatea unui om?

Al doilea pas a fost sa vorbesc cu compania de travel despre mancarea ei. Au luat legatura cu hotelul mai intai, si deoarece Sofi avea sub 2 ani si nu plateste pret intreg, nu pot garanta ca o sa aiba meniu separat. Dar am fost informati ca la toate tipurile de mancare sunt indicati alergenii si sigur o sa gasim ceva sa manance. Am zis e ok, e vara, fructe, legume o sa gasim ceva sa-i dam de mancare. Totusi, agentia ne-a spus ca putem duce un bagaj de mana extra pana in 15 Kg cu mancare.

Tot ce e nevoie sa ai, e un travel letter, adica o scrisoare medicala, care sa specifice alergiile copilului, risc de anafilaxie. In scrisoare este mentionat ca pasagerul poate sa duca mancare, inclusiv lapte praf si medicamente care vor fi tinute in cabina.

Perfect, am luat legatura cu alergologul nostru, ne-a pregatit scrisoarea si action planul ei. Gata, am rezolvat partea cu mancarea am zis. Am cumparat paine, lapte,cereal, snacks-uri, biscuiti, pireuri etc.

Am ajuns la aeroport. Am facut repede check-inul, apoi ne-am asezat la o cafenea sa mancam. Bineinteles am avut mancare pregatita pt Sofi, niste paste GF simple, cu sos de rosii, usturoi si busuioc. Noi ne-am luat cate un sandwich si cate o cafea. Din cauza ca era plin de cafenele si restaurante open plan, asta inseamna aburi de lapte si de mancare peste tot. Sofiei au inceput sa-i apara pete pe fata, in jurul gurii, sub gat. Nu ne asteptam. I-am dat repede o doza de antihistaminic si am inceput sa ne panicam. O sa se linisteasca acum. Apoi am urcat in avion, au inceput sa i se umfle ochii. Inca o doza de antihistaminic. S-a jucat putin, s-a uitat la niste desene cu copiii si a adormit.

Am ajuns noaptea pe la 1:30 in Cipru. Ne-am cazat repede si ne-am pus sa dormim. A doua zi dimineata i-am dat in camera cereale cu lapte, aduse de acasa si am coborat la piscina. Pentru pranz m-am uitat repede la buffet, intr-adevar la toate mancarurile erau trecuti alergenii.

cu alergiile in vacanta

I-am luat niste peste alb si cartofi prajiti. Altceva nu am gasit sa poata manca. Chiar si cartofii aveau trecut Soya ca si allergen, dar am zis ca o sa fie ok. I-am dus mancarea in camera si ce sa vezi, dupa primii 2 cartofi gata era rosie la gurita, la ochi, pe maini. Am aruncat cartofii, i-am dat antihistaminic si am culcat-o. Trebuia sa ne pregatim sa plecam la nunta.

Super. Ce o sa manance? Nu poate manca absolut nimic din buffet. A coborat Gabi jos si a mers sa vorbeasca cu bucatarul sef. I-a explicat situatia si am fost foarte incantati ca a fost de-acord sa-I gateasca separat in fiecare zi. In fiecare dimineata ii dadeam meniul ce vrem sa-l gateasca pentru pranz si cina. I-a facut supe de pui, pilafuri, pireuri, tot ce am vrut noi. Aveau chiar si inghetata fara lapte. Noi am aflat in ultima zi asta:) Sofi si-a revenit dupa 2-3 zile si nu a mai avut nici o reactie pe durata vacantei.

E nevoie sa planuiti inainte de o vacanta. Chiar si asa trebuie sa fiti pregatite pentru neprevazut. Fiind mame de copii alergici suntem pregatite sa facem asta.

Ca si recomandari pentru vacanta:

1. Verificati compania cu care zburati in legatura cu No Peanuts Policy. Luati legatura cu ei, email sau telefon.

2. Contactati hotelul la care stati si intrebati daca pot oferi meniu separat pentru dvs sau copil dvs. Asigurati-va ca mentionati toti alergenii, persoana cu care vorbiti este in tema cu astfel de situatii si ca stiu ce inseamna evitarea contaminarii.

3. Eu mai folosesc niste carduri cu alergenii tradusi in limba tarii unde calatorim, pentru a fi sigura ca ei inteleg corect alergenii despre care vorbesc. Eu folosesc site-ul acesta, aleg limba in care doresc sa fie traduse si gata. https://allergyaction.org/translations/

4. Luati legatura cu alergologul sau pediatrul pentru a va elibera scrisoarea medicala in care se mentioneaza ca poate duce un bagaj de mana extra cu mancare si medicamente.

5. Cumparati cat de multe snaksuri, lapte, cereale, biscuiti etc., sa aveti destule in cazul in care restaurantul nu isi face treaba cum trebuie. Oricum aveti nevoie in avion, pe drum, in loc de desert etc.

6. Puneti Borseta medicala la indemana. Eu o folosesc pe aceasta Medpac Insulated Medical Bag unde am crema Aur-Derm, sirop antihistaminic, 2 Epi-Pen-uri, si cardul cu informatii si date de contact in caz de urgenta.

7. Sevetele dezinfectante sau umede. Stergeti suprafetele cu care intra in contact copilul si s-ar putea sa fie resturi de mancare. In avion: manerele, scaunul din fata cu tavita, la restaurant: masa si scaunul. Nu va faceti probleme ca lumea din jur se va uita la voi ca la niste parinti paranoici :)) Mai bine sa fie copilul in siguranta.

8. Asigurati-va ca exista un doctor in hotelul sau resortul unde stati, aflati locatia si numarul de telefon.

9. Aflati la ce distanta de hotel este cel mai apropiat spital si numarul de telefon in caz de urgenta.

10. Impachetati hainele, palaria de soare si crema de plaja si bucurati-va de concediu!